Klacht over medewerker van de gemeente

Als u vindt dat u niet goed bent behandeld door een medewerker of een bestuurder van de gemeente, kunt u een klacht indienen.

Bijvoorbeeld:

  • Omdat u geen reactie op uw vragen kreeg
  • U onjuiste informatie kreeg
  • Een medewerker u onbeleefd behandelde
  • U van het kastje naar de muur gestuurd wordt
  • Er niet naar u geluisterd wordt
  • Uw privacy geschonden is

Dan zijn wij er voor u. 

De klachtencommissaris is onafhankelijk, biedt een luisterend oor en weet de weg binnen de gemeente.

Hoe dient u een klacht in

Belangrijke tekst: Vanwege de feestdagen zijn wij van 23 december tot 6 januari gesloten. Uw bericht wordt daarom niet eerder dan 6 januari gelezen. Vanaf die datum nemen we binnen vijf werkdagen contact met u op.

Een klacht indienen kan op 1 van de volgende manieren:

Wat gebeurt er daarna

Binnen 5 werkdagen neemt een medewerker contact met u op om uw verhaal te horen. Samen met u wordt er gekeken hoe uw klacht verder wordt behandeld. U kunt daarbij denken aan:

  • Het starten een onderzoek naar uw klacht
  • U helpen om te praten met de persoon over wie u een klacht heeft
  • De gemeente laten weten dat sommige dingen beter kunnen
  • Samen met u en de gemeente op zoek gaan naar een oplossing

Als wij uw klacht niet kunnen behandelen, dan vertellen we u waar u wél terecht kunt.

Met uw klacht adviseren wij de gemeente hoe de gemeentelijke dienstverlening verbeterd kan worden.

Wilt u een jaarverslag of advies, stuur dan een e-mail naar klacht@losser.nl.