Klacht over medewerker van de gemeente
Als u vindt dat u niet goed bent behandeld door een medewerker of een bestuurder van de gemeente, kunt u een klacht indienen.
Bijvoorbeeld:
- Omdat u geen reactie op uw vragen kreeg
- U onjuiste informatie kreeg
- Een medewerker u onbeleefd behandelde
- U van het kastje naar de muur gestuurd wordt
- Er niet naar u geluisterd wordt
- Uw privacy geschonden is
Dan zijn wij er voor u.
De klachtencommissaris is onafhankelijk, biedt een luisterend oor en weet de weg binnen de gemeente.
Hoe dient u een klacht in
Belangrijke tekst: Vanwege de feestdagen zijn wij van 23 december tot 6 januari gesloten. Uw bericht wordt daarom niet eerder dan 6 januari gelezen. Vanaf die datum nemen we binnen vijf werkdagen contact met u op.
Een klacht indienen kan op 1 van de volgende manieren:
- Online klacht doorgeven
- Per post: Klachtencommissaris gemeente Losser, Postbus 20, 7500 AA Enschede
- Bel 053 - 481 86 86
- E-mail: klacht@losser.nl
Wat gebeurt er daarna
Binnen 5 werkdagen neemt een medewerker contact met u op om uw verhaal te horen. Samen met u wordt er gekeken hoe uw klacht verder wordt behandeld. U kunt daarbij denken aan:
- Het starten een onderzoek naar uw klacht
- U helpen om te praten met de persoon over wie u een klacht heeft
- De gemeente laten weten dat sommige dingen beter kunnen
- Samen met u en de gemeente op zoek gaan naar een oplossing
Als wij uw klacht niet kunnen behandelen, dan vertellen we u waar u wél terecht kunt.
Met uw klacht adviseren wij de gemeente hoe de gemeentelijke dienstverlening verbeterd kan worden.
Wilt u een jaarverslag of advies, stuur dan een e-mail naar klacht@losser.nl.