Inkoop en aanbesteding

De gemeente koopt goederen en diensten in op een integere, duurzame en innovatieve manier. Het gaat dan om zaken die voor onze organisatie nodig zijn. Maar ook diensten voor inwoners of werkzaamheden in de openbare ruimte, bijvoorbeeld wegonderhoud.

Inkoop en aanbesteding

Bekijk het inkoop- en aanbestedingsbeleid:

Download de algemene inkoopvoorwaarden en de inkoopkalender:

Groslijsten

De gemeente Losser werkt met groslijsten, samen met de gemeenten Haaksbergen, Dinkelland, Tubbergen en Borne. Dit is een objectieve en transparante manier van uitnodigen van leveranciers die gaan deelnemen aan onderhandse aanbestedingen. Het is namelijk wettelijk verplicht om als gemeente een transparante en objectieve methode te hebben voor het selecteren van ondernemers.

Groslijstsystematiek 

De genoemde 5 gemeenten hebben vergelijkbare projecten als het gaat om aard en omvang. We zien op dit moment ook dat voor een groot deel dezelfde opdrachtnemers voor deze 5 gemeenten werken. Met een gezamenlijke groslijstsystematiek en dezelfde groslijsten, kunnen we gebruikmaken van elkaars prestatiemetingen. Hiermee wordt het voor alle 5 gemeenten makkelijker om goede bedrijven te selecteren.

De systematiek groslijsten geldt vanaf 9 februari 2021 voorlopig alleen voor overheidsopdrachten voor cultuur- en civieltechnische werken (geen bouwkundige werken). Uitbreidingen met nieuwe groslijsten zullen we op tijd bekendmaken. Daarna is aanmelden mogelijk.

Op dit moment kunnen ondernemers zich voor de volgende lijsten aanmelden:

  • Asfalt
  • Straatwerk
  • Riolering (met uitzondering van relining en gemalen)
  • Groenaanleg
  • Cultuurtechniek
  • Openbare verlichting

Download de groslijstsystematiek:

Aanmelden

  • Ondernemers die voldoen aan de algemene geschiktheidseisen, kunnen zich aanmelden voor één of meerdere groslijsten. Aanmelden kan via het platform van Qfactexterne-link-icoon.
  • Een aanmelding bij 1 gemeente geldt automatisch voor alle 5 gemeenten. Daarnaast moet de ondernemer per groslijst de benodigde bewijsstukken laten zien. 
  • De ondernemer die zich heeft aangemeld voor een groslijst, moet zelf de gegevens actueel houden.

Contact

Bij vragen over aanmelden en registreren, stuur een e-mail naar helpdesk@qfact.nl. Zij proberen uw bericht binnen 1 werkdag te behandelen.