Evenement organiseren
Wat moet u weten
- Doe uw melding minimaal 4 weken voor het evenement begint
- Als een melding voor uw evenement niet voldoende is, moet u een vergunning aanvragen
Een melding doen kan alleen als u voldoet aan deze eisen:
- Er zijn niet meer dan 250 personen op het evenement.
- Het evenement is niet in het centrum van Losser.
- Het evenement is tussen 9.00 en 0.00 uur en duurt maximaal 2 dagen.
- Er ontstaat geen geluidsoverlast. Versterkte muziek mag niet.
- Het evenement is niet op de rijbaan. Op een doodlopende weg mag het wel. U moet dan wel borden en hekken plaatsen.
- Het verkeer en de hulpdiensten mogen geen last hebben van het evenement.
- U mag alleen kleine voorwerpen plaatsen, met een oppervlakte van minder dan 25 m2 per voorwerp.
Gehighlighte tekst: Let op: de regels zijn veranderd. Het kan dat u nu een vergunning moet aanvragen, waar eerst voor hetzelfde evenement een melding voldoende was.
Evenementenvergunning
Stuur het ingevulde en ondertekende formulier samen met de bijlagen op naar:
- Gemeente Losser, Postbus 90, 7580 AB Losser
- E-mail: gemeente@losser.nl
Of bel om een afspraak te maken met 053 - 537 73 91, van maandag tot en met vrijdag tussen 9.30 en 12.30 uur.
Hoe het risico van een evenement wordt bepaald, leest u in het Evenementenbeleid.
- Bij evenementen met weinig risico vraagt u de vergunning minimaal 8 weken vooraf aan
- Bij evenementen met een verhoogd en groot risico vraag u de vergunning minimaal 12 weken vooraf aan
- Stuur bij uw aanvraag een veiligheidsplan en verkeersplan mee
Hulp bij invullen formulier
Wilt u hulp bij het invullen van het formulier, kom dan langs bij het Formulieren Informatie Team (FIT). De vrijwilligers van FIT staan klaar om u te helpen. Kom op dinsdag langs in ’t Lossers Hoes van 13.30 tot 14.30 uur. Of op woensdag in ’t Trefhuus in Overdinkel van 10.00 tot 11.00 uur.