Buitenlands document registreren

U heeft een document van een gebeurtenis die in het buitenland plaatsvond. Zoals een huwelijk, overlijden, geboorte, echtscheiding, erkenning of adoptie. U moet dan het document bij de gemeente laten registreren. Wij verwerken de gegevens van de gebeurtenis daarna in de Basisregistratie Personen (BRP).

Afspraak maken

Afspraak maken buitenlands document registrerenexterne-link-icoon

Let op, de afspraak is in het Stadskantoor, Hengelosestraat 51 in Enschede.

Voorwaarden

Bij het registeren van uw buitenlandse document moet u het originele document meenemen. Het document moet legalisatie-stempels hebben. Op Rijksoverheid.nl staat informatie over het legaliseren van buitenlandse documenten voor gebruik in Nederlandexterne-link-icoon.

Het document is:

  • Internationaal opgesteld
  • Opgesteld in het Duits, Engels of Frans
  • Vertaald door een beëdigd vertaler in het Nederlands, Duits, Engels of Frans

QR-code

Heeft u alleen een QR-code, dan kunnen we het document niet controleren en registreren.

Meenemen

  • Geldig identiteitsbewijs
  • Origineel buitenlands document